یاسر مهری؛ جابر سلطانی؛ مجتبی صانعی؛ محمد رستمی
چکیده
سرریز کلیدپیانویی، نسبت به سرریزهای دیگر، دارای طول مؤثر بیشتری است. در سرریزهای جانبی که در شبکه های آبیاری و زهکشی، پروژههای کنترل سیلاب و سیستم های آب و فاضلاب کاربرد دارند می توان از سرریزهای کلیدپیانویی استفاده کرد. ارزیابی ضریب تخلیۀ این سرریزها در کانالی با انحنای طولی، ضروری است. در این پژوهش، با ارزیابی سرریز ...
بیشتر
سرریز کلیدپیانویی، نسبت به سرریزهای دیگر، دارای طول مؤثر بیشتری است. در سرریزهای جانبی که در شبکه های آبیاری و زهکشی، پروژههای کنترل سیلاب و سیستم های آب و فاضلاب کاربرد دارند می توان از سرریزهای کلیدپیانویی استفاده کرد. ارزیابی ضریب تخلیۀ این سرریزها در کانالی با انحنای طولی، ضروری است. در این پژوهش، با ارزیابی سرریز کلیدپیانویی تیپ C در قطاع 30 درجه از کانال با انحنای طولی، ضریب تخلیۀ این سرریز بررسی شد. در این تحقیق، 12 سرریز کلیدپیانویی با ابعاد مختلف، بررسی و در مجموع 133 آزمایش روی ضریب تخلیه در این شرایط اجرا شد. با آنالیز ابعادی، پارامترهای مؤثر بر ضریب تخلیه شناسایی شدند. با تحلیل پارامترهای مؤثر، مقدار تأثیر این پارامترها نیز ارزیابی شد. بر اساس پارامترهای بدون بعد، رابطهای تجربی برای محاسبۀ ضریب تخلیه در این شرایط ارائه شد. دقت این معادله قابل قبول و دارای 089/0 MAE= و 91/0 است. بنابراین، میتوان از این رابطه برای پیش بینی ضریب تخلیه جهت طراحی سرریز کلیدپیانویی به عنوان سرریز جانبی استفاده کرد.
عباس روحانی؛ ایرج رنجبر؛ محمدحسین عباسپور فرد؛ مصطفی ولیزاده
دوره 11، شماره 3 ، آذر 1389، ، صفحه 87-96
چکیده
مدیریت جایگزینی ماشین (به ویژه تراکتور) یکی از فاکتورهای کلیدی در انجام دادن به موقع عملیات زراعی میباشد. بنابراین باید با دقت هزینههای تعمیر و نگهداری تراکتور پیشبینی شود. این تحقیق برای ارزیابی تکنیک رگرسیونی در پیشبینی هزینههای تعمیر و نگهداری تراکتور اجرا شد. در این مطالعه از دادههای واقعی 60 تراکتور دو چرخ محرک ...
بیشتر
مدیریت جایگزینی ماشین (به ویژه تراکتور) یکی از فاکتورهای کلیدی در انجام دادن به موقع عملیات زراعی میباشد. بنابراین باید با دقت هزینههای تعمیر و نگهداری تراکتور پیشبینی شود. این تحقیق برای ارزیابی تکنیک رگرسیونی در پیشبینی هزینههای تعمیر و نگهداری تراکتور اجرا شد. در این مطالعه از دادههای واقعی 60 تراکتور دو چرخ محرک موجود در کشت و صنعت آستان قدس رضوی استفاده شده است. تجزیة رگرسیونی انجام شد. متغیر پاسخ عبارت بود از مقدار هزینة تعمیر و نگهداری و متغیر مستقل ساعات کارکرد تجمعی. مدلهای چند جملهای درجه دوم و درجه سوم و مدلهای توانی و نمایی آزمایش شدند. نتایج حاصل نشان میدهد که مدل رگرسیونی درجه سوم بر اساس ضریب تبیین و معنیداری ضرایب رگرسیونی، بهترین مدل جهت پیشبینی هزینة تعمیر، روغن، و سوخت است. همچنین، عملکرد مدل رگرسیونی درجه سوم در مرحلة آزمون برای پیشبینی هزینة تعمیرات با متوسط قدرمطلق خطا 72/3 بسیار بهتر از هزینه روغن و سوخت به ترتیب با متوسط قدرمطلق خطا 21/5 و 51/9 است.